0%
5 ovozlar, 3.4 o'rtacha
35

ONA TILI FANIDAN ATTESTATSIYA TESTI

JAMI 50 TA TEST
Aloqa uchun: @iquizuz_bot
Telegram kanal: @iquiz_uzb

1 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Navoiy qalamiga mansub ushbu baytda mavjud bo‘lMAgan badiiy san’atni aniqlang.

Kuydi jonim vaslida el rashkidin to yetti hajr, Vasl munglug‘ jonima o‘t soldi to netkay firoq.

2 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Badiiy nafasi bilan saflarimizni toʻldirib yurgan, avlodlarining pokiza, maʻrifatli, oriyatli boʻlishini istagan Mirtemir sheʻriyati sizning doimiy hamrohingiz boʻlib qoladi. Ushbu gapning egasini aniqlang.

3 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Menga bir tabassum hadya et, ey yor, Nur tomsin lablaring sohillaridan. Ushbu parchadagi kesimlar haqida qaysi maʻlumot toʻgʻri emas?

4 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Sergey Yeseninning qaysi sheʻrida “choyxona”, “choy”, “tong yuzli dildor”, “shohi roʻmol”, “ohu koʻz”, “lolagun” soʻz-timsollari uchraydi?

5 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

6 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Fe’l so‘z turkumidan yasalgan so‘zlar berilgan qatorni aniqlang. 1) pishiqchilik, 2) atama, 3) varrak, 4) yig‘lamsiramoq, 5) pirpirak, 6) tarqoq.

7 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Qaysi sheʻrda Parij, London, Rim shaharlari “Katta qishloq ekan” deb taʻriflangan?

8 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Sharof Boshbekov qalamiga mansub “Temir xotin” dramasidan olingan ushbu parchadagi ajratilgan so‘z qanday badiiy maqsadni ifodalash uchun xizmat qilgan? “Ana o‘sha bayroqning yoniga bitta lokator ham o‘rnatish kerak. Bo‘lmasa, o‘zing o‘ylagin, men elektromagnit to‘lqinlari tarqatyapman... qirq yildan beri. Sen elektromagnit to‘lqinlari tarqatayapsan... tug‘ilganingdan beri. Eshmat tarqatyapti, Abdurayim, Mamarayim tarqatyapti — qabul qiladigan apparat yo‘q! Shuning uchun, Qumri, har bir idoraning tepasida lokator bo‘lishi kerak. Bitta bayroq, bitta lokator! Bitta bayroq, bitta lokator. Hozirchi... Faqat bitta bayroqning o‘zi turipti...”

9 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Barmoq vaznidagi ushbu she’r turog‘ini va muallifini aniqlang. Kechki mahal qaytuvchi poda, Yilqilarning sasi havoda, Tanish itlar ko‘targan suron Eshitildi menga o‘sha on.

10 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Ushbu fikr haqidagi to‘g‘ri mulohazani aniqlang. Ushbu she’r yuksak san’atkorlik bilan yozilgan. Shoir so‘zlarning ma’no va ohang tovlanishlaridan juda ustalik bilan foydalangan. G‘azalda radif bo‘lib kelayotgan “kechadur” ko‘p o‘rinlarda ikki ma’noda kelgan. She’rning uchinchito‘rtinchi baytlarida bular yoniga “voz kechmoq”, “gunohini kechmoq” ma’nolari ham qo‘shilgan. Bir so‘z bilan aytganda, butun she’rda birgina so‘z – “kechadur“ so‘zi har maqomga solib o‘ynatilgan. Bu juda nozik, yuksak mahorat talab qiladigan ishdir. She’rning har bir misrasi bir necha xil ma’no ifodalagan.

11 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Berilgan gapdagi ma’no ko‘chish turini aniqlang. Qizning akalari meni u eshikka yaqin yo‘latmasligi aniq, ammo uni ko‘rishim kerak.

12 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Alisher Navoiy “Xamsa”sining qaysi dostonida hayotining har bir holatidan voqif boʻlgan tajribali keksa nasihatining qadrini bilmagan, fursat oʻtgandan soʻng esa behuda pushaymon boʻlgan gʻofil yigit haqida lavha berilgan?

13 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Quyidagi parchaning qaysi uslubga oidligini aniqlang. "Vatan, istiqlol, ma’naviyat... Bu so‘zlar inson ongidagi eng buyuk tushunchalarni ifodalovchi purhikmat so‘zlardir. Agar insonda shu so‘zlarning birortasi yo‘q bo‘lsa, hayotining qayeridir kemtik bo‘lib tuyulaveradi".

14 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

15 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Quyida parchasi keltirilgan asar haqidagi to‘g‘ri hukmni aniqlang. “Ustiga yangi shinel kiygan, qo‘lida tuguncha, politsiya nazoratchisi … bozor maydoni o‘rtasidan yurib kelmoqda. Uning orqasidan qo‘lida musodara qilingan krijovnik to‘la g‘alvir ko‘tarib aft-angori sap-sariq gorodovoy qadam tashlab kelayotir. Tevarak jimjit... Bozor maydonida qimirlagan jon ko‘rinmaydi... Do‘kon vа qovoqxonalarning eshiklari och yirtqichning og‘ziday ochilib, huvullab turar edi; ularning oldida hatto gadoy ham yo‘q”.

16 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Ushbu badiiy parcha haqidagi to‘g‘ri ma’lumotni aniqlang. “Oxir-oqibat Rasulning mol do‘xtiri – Salom pakanaga borib yalinishdan o‘zga chorasi qolmadi. Salom do‘xtirni tomorqasidan topdi. U ikki ishyoqmas o‘g‘lini piyoz o‘toqqa qo‘yib, o‘zi kartoshka chopayotgan ekan. Otaning kayfi buzuq, bolalarining qovoqlari qizargan, kattarog‘ining yalang‘och sonida chiviq izlari shundoqqina ko‘zga tashlanib turardi”.

17 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Gapda ishtirok etgan yordamchi so‘zlar haqidagi to‘g‘ri hukmni aniqlang. Nihoyat, ular ham charchadi, shekilli, atrof sokin va jimjit tus oldi.

18 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

“Alp Er To‘nga marsiyasi” haqida NOto‘g‘ri ma’lumot berilgan javobni aniqlang.

19 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Ramalning asosiy, yaʻni bosh rukni berilgan javobni aniqlang.

20 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Uslubiy jihatdan noto‘g‘ri qo‘llangan so‘z ishtirok etgan qatorni toping.

21 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

So‘zlar shakl va mazmuniy munosabatga ko‘ra to‘g‘ri tavsiflangan javobni toping.

22 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Katta oʻgʻil oltin uzugini, ikkinchisi kimxob choponini, uchinchisi bebaho kamarini koʻrsatibdi. Ushbu gapda sifat turkumiga oid soʻzlar necha oʻrinda ishtirok etgan?

23 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Adabiyotshunoslik nazariyasiga oid atamalar haqidagi to‘g‘ri ta’rifni aniqlang.

24 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

25 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Barmoq vaznida bitilgan parchani belgilang.

26 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Munozara janrining eng qadimiy namunasi qaysi asarda uchraydi?

27 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Said Ahmadning “Ufq” romani obrazlariga NOto‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni aniqlang.

28 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Berilgan gapdagi shaxs otlari miqdorini aniqlang. Olovli yilni kechdim, olovli, Ishqorli ishqni ichdim, ishqorli. Shivirlaydi bir nigoh erkalab: “Viqorli bo‘ling, xonim, viqorli”

29 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Qaysi qatorda qo‘shma gap berilmagan?

30 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Gard orasidan oriq baytalga mingan bir uzumchi chol paydo boʻldi. (“Shum bola”) Berilgan gapda ajratib koʻrsatilgan soʻz urgʻochi ot, biya maʻnosini anglatadi. Ushbu maʻlumot …

31 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

32 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Vyazemskiyning “Ham yashashga oshiqar, Ham shoshar his etmakka” misralarini epigraf qilib olgan ijodkor va uning asari nomi berilgan javobni aniqlang.

33 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Yasama sifatdan hosil qilingan ot ishtirok etgan gapni aniqlang.

34 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Asosi jarangli undoshlardan iborat yasama soʻzlarni aniqlang.

35 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Muallif aytmoqchi boʻlgan muhim haqiqatni, gʻoyani chuqurroq his qilish uchun bosh qahramoniga “choʻrtkesar”, “qatʻiyatli”, “qaysar” maʻnolarini anglatuvchi ism berilgan asar nomi keltirilgan javobni aniqlang.

36 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Ushbu parchada ro‘y bergan fonetik hodisalar sonini aniqlang. Boshqacha bo‘lardi sen kelganingda: Uyg‘onib shirin o‘ng ko‘rardik. Yemak tutar edik och ko‘nglimizga, Bizniki bo‘lardi bir yurak sevgi.

37 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

“ – Sen laʻnati meni yoʻldan ozdirding, – dedi baqirib Gʻavvos, – boʻlmasa men Hirotdan chiqmagan boʻlardim! Nega men senlarga qoʻshildim?!”(Mirmuhsin)

Ushbu parchada olmoshning qaysi boʻlak vazifasida kelishi uchramaydi?

38 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Quyida berilgan so‘zlarning atash ma’nolari to‘g‘ri berilgan javobni toping.

39 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

40 / 50

Kategoriya: Ona tili | Attestatsiya testi

Nodira, bodi sabodin sanga irsol etgali Qildi insho bu gʻazalni tabʻi noshodim, eshit. Nodiraning “Eshit” radifli gʻazalidan olingan ushbu baytning nasriy bayoni toʻgʻri berilgan javobni aniqlang.

41 / 50

Kategoriya: Pedagogik mahorat

To‘garaklar, klublar, olimpiadalar, viktorinalar, ko‘rgazmalar, ekspeditsiyalar va hokazolar ta’limni tashkil etishning qaysi shakliga misol bo‘la oladi?

42 / 50

Kategoriya: Pedagogik mahorat

Kadrlar tayyorlash tizimining bosh subyekti va obyekti qaysi qatorda keltirilgan?

43 / 50

Kategoriya: Pedagogik mahorat

Bilish qobiliyati ega o'qituvchilarda namoyon bo'ladigan jihatni ko'rsating?

44 / 50

Kategoriya: Pedagogik mahorat

"Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi.

45 / 50

Kategoriya: Pedagogik mahorat

O’quvchiga amaliy topshiriqni bajarish uchun muayyan vazifa va uni amlga oshirish shartlari belgilab berildi.O’quvchi o’z faoliyatini shunga muvofiq rejalashtirdi.Bu qaysi faoliyat turiga kiradi ?

46 / 50

Kategoriya: Pedagogik mahorat

Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi?

47 / 50

Kategoriya: Pedagogik mahorat

O’qituvchi o’quvchining mustaqil faoliyatlari darajasini oshirmoqchi.Buning uchun u o’qitish usullarini ketma-ketligini qanday tanlashi lozim ?
1.reproduktiv usul 2.axborat to’plash-reseptiv usul 3.muommoli ta’lim usuli 4.tadqiqot usuli

48 / 50

Kategoriya: Pedagogik mahorat

O'quv materiallarini aniq, ravshan,oson tushuntirish,talabalarda fanlarga qiziqish uyg'otish,mustaqil fikrlash ko'nikmalarini shakllantiruvchi qobiliyat turi?

49 / 50

Kategoriya: Pedagogik mahorat

Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat?

50 / 50

Kategoriya: Pedagogik mahorat

“Ta'lim jarayonining umumiy asosiy maqsadini belgilab olish “ ta'lim jarayonini texnologik loyihalashning nechanchi bosqichi hisoblanadi?

Sizning natijangiz

0%

Testni baholang

Rahmat! Ovozingiz qabul qilindi!

  • TOP-10
T/RIsmDavomiyligiBallUmumiy
125 daqiqa 39 soniya50 / 10050 %
21 soat 19 daqiqa 36 soniya44 / 10044 %
319 daqiqa 47 soniya34 / 10034 %
438 daqiqa 30 soniya34 / 10034 %
52 daqiqa 46 soniya32 / 10032 %
61 soat 32 daqiqa 34 soniya30 / 10030 %
736 daqiqa 42 soniya28 / 10028 %
82 daqiqa 31 soniya26 / 10026 %
92 daqiqa 50 soniya26 / 10026 %
1022 daqiqa 30 soniya26 / 10026 %
Scroll to Top